Header foto
Esther Wolters – Ouburg

foto Esther Wolters-Ouburg

Esther Wolters-Ouburg

Sociaal pedagogisch hulpverlener
esther.ouburg@metavidu.nl
06 40 19 44 83

Hallo! Mijn naam is Esther Wolters – Ouburg.
Ik ben een energiek, vrolijk persoon die gezond verstand, humor en zelfreflectie in een juiste dosis combineert. Ik ben getrouwd en heb een geweldige, stoere zoon van 8 jaar en een prachtige, pittige dochter van 2 jaar.

Als ik mezelf in een aantal steekwoorden zou moeten omschrijven dan ga ik voor humoristisch, open, recht door zee, eerlijk en oprecht. Verder ben ik kritisch naar mezelf en mijn omgeving en communicatief vaardig. Al deze kenmerken maken mij tot de persoon die ik ben. Ik ben flexibel, met mij kun je alle kanten op, alles is bespreekbaar, ik sta open voor andere zienswijzen. Ik zal niet schromen om buiten gebaande paden te gaan en mijn mening te herzien.

In het najaar van 2017 zag ik in de oproep van Monique Kalma op Facebook, om een expertisecentrum voor (hoog)begaafdheid, ontwikkelingsvoorsprong en HSP op te starten, de uitgelezen kans om mijn beroep als sociaal pedagogisch hulpverlener weer nieuw leven in te blazen. Met veel passie en plezier heb ik gewerkt als groepsopvoeder in een orthopedagogisch centrum met jongeren met verschillende gedragsproblemen.

Gedurende de afgelopen jaren heb ik veel kennis en ervaring op het gebied van hoogbegaafdheid op kunnen doen. Wij hebben als gezin (helaas) mogen ervaren hoeveel onwetendheid en onwil er op het gebied van hoogbegaafdheid bestaat. Met 2 uitzonderlijk pientere kinderen met elk hun eigen behoeften en karakters zijn wij ervaringsdeskundigen geworden die genoodzaakt waren ons te verdiepen en te scholen op het gebied van hoogbegaafdheid. Opvoeden ‘an sich’ is al een hele opgave, maar als daarbij de strijd om uitdaging op school komt wordt opvoeden soms een onneembare hindernis.

Bij Metavidu wil ik mijn opleiding en ervaring(en) bundelen tot een ondersteuning waarbij ik kijk naar het individu met zijn of haar mogelijkheden. Een ondersteuning met een positieve benadering die inspeelt op de behoefte van het kind, de jongere of de volwassene. Samen op zoek naar het antwoord op de vraag wat jij nodig hebt om verder te komen. Een benadering die recht doet aan de mens in zijn hele doen en laten.